Thursday, October 6, 2011

The Zen of Steve Jobs

Steve Jobs passed away yesterday at 56.  It was famous that he was Zen practitioner.  From the following CNN news, I found that his Zen master was the Japanese.

According to the following CNN news, Jobs appointed his master, Kobun as the official "spiritual adviser" for the company he founded after being fired as Apple CEO in 1986.  I think it is NEXT computer.

 Working in the same industry, I had several big turning-point to think about myself and my life; that is, harmony and balance.  I am practicing Zen Sitting, Soutou Zen(曹洞禅), Just Sit! (只管打坐).  Zen is the way of life.

I do not k now much about him but the public information; however, I respect the way of  Steve Jobs' life.

The above CNN blog news is good one.  I want to read it again later and I recommend you to take a look.


スティーブ・ジョブズが昨日56歳でこの世を去りました。彼は禅を信仰というか実践していたことでも有名ですが、CNNの上記のブログ・ニュースで、相手が日本の禅老師だったと初めて知りました。

彼は、アップルのCEOから1986年に追放されたおきに、Kobun老師を正式な精神アドバイザーとして迎えたとCNNの記事にはありました。次のNEXTを設立した当時だと思います。

同じ業界で働きながら、私自身も何度かのターニングポイントを自分自身、また人生においても経験しました。その時にいつも考えたのが、「調和とバランス」でした。私も参禅のような真似事をしていますが、禅は生活そのものだと思います。


ジョブズのことは公の情報からしか伺いすることができませんが、彼の人生との向き合いかたは尊敬します。

CNNの記事、あとからゆっくりと読み返したいと思います。皆さんにもお勧めします。

No comments: