Wednesday, October 16, 2013

Hit Product - ヒット商品の死語?

Did you know that 52% of hit products in Japan will disappear in two years?  Until 1990's, only 8% of hit products disappeared from the market in Japan.  In other words, more than 90% hit product life cycle is over 2 years.

Due to short life cycle, the average profit cycle of new products is only 1.5 years.  On the other hand, by 1970's, they had the product life cycles was about 25 years after development.  There is not good ROI.

There are so many reasons why.... these are the tips to consider our business to challenge.
However, it might be necessary to ask for yourself what is the happiness and value of this life.

知っていましたか?

  • ヒット商品の商品の52%が2年以内に市場から消えていること。1990年代まではたったの8%。つまり、90%以上がヒットしてから2年以上は売れ続けていたということ。
  • そして、新商品の利益があげられる期間が1年半。1970年代までは開発後25年もあったのに。
いろいろな理由があります。そして、そこにビジネスとしてのチャレンジがあります。
しかし、その前に我々の生活、人生の価値観を根本的に問い続け変えることが先なのかもしれません。

(社)中小企業研究所「製造業販売活動実態調査」2004年
経済産業省「研究開発促進税制の経済波及効果にかかる調査」2004年
里山資本主義 P171 藻谷浩介/NHK取材班 角川文庫 参照