Thursday, September 15, 2011

Beyond Youtube

TiVo  ... too early 
The next trend is live-broadcast and LiveStream, Justin.tv and UStream are popular for its service.  In Japan, UStream has become very popular after 3.11 disaster.  TEPCO is one of the largest sponsors for TV stations, they did not broadcast their live interview but UStream.

Unlike LiveStream, Justin.tv or Ustream, IntercastNetwork provides a interactive platform that allows to connect using a combination of live casting, real-time polling, chat, Q&A, payment processing and etc.  They also provide the analytics service.  They raised $1.25M.  35 employee.  Founded 1/01/2006.

iTune and NetFlex have changed not only business style but also people's life style.

Now, this is another innovation for the mass media.  The traditional media might not be able to survive in business; Publishers, TV, Radio stations and etc.  How does this impact our life style?

LiveStream, Justin.tvやUStreamを使えば誰もが世界中に生中継ができるようになりました。日本では3月11日の震災後、UStreamが知られ渡るようになりました。東電は民放などの最大スポンサーで会談の生中継をしたのは、個人レベルによるUStream中継でした。

ここに新たに現れたのがIntercastNetwork社。創立は2006年1月1日、従業員35名で$1.25Mの投資を受けることに成功しているようです。彼らのPlatformを使えば、生中継以外に投票、Chat、Q&A、支払いなどいろいろな新規サービスも受けれるようです。

iTuneやNetFlexが音楽や映画のビジネスのあり方だけでなく、我々のライフスタイルまで変えてきました。

今度はマスメディアの世界。今までの旧態然としたサービス方法では、既存の出版、テレビやラジオ会社は生き残りが難しいでしょう。そして、これらのイノベーションが我々のライフスタイルにどんな影響を示すのか?目が離せません。

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