I do not know other towns, but here in Seattle area, I often see Amazon Fresh truck in the street. Currently this service is Seattle, SFO and Southern CA only.
Now, they are making another innovation for daily shopping by Amazon Dash.
Why Amazon? You can see why from their following portfolio. They have been making significant investments to innovate their business and change the world. This philosophy is same as "Sankata Yoshi" which is very famous Japanese business philosophy.
Personally, I do hope that the people are smart enough to balance out with local shopping at their market; e.g. march.
アマゾン・フレッシュというサービスがあります。ここ地元シアトル界隈ではその配達トラックをよく見かけます。日本でいう生協の共同購入配達をイメージしていただければ分かり易いでしょか?
そのAmazonが、そのサービス充実にアマゾン・ダッシュなる注文デバイスを発表しました。音声認識とスキャナー機能で簡単に日常雑貨、食品を注文できる仕組み。
Amazonの強さの一つは、上記の売上/利益のグラフからも分かる通り、利益の多くの次のイノベーション投資に回していることです。それも社会に改善/変化をもたらすようなもの。つまり、「三方よし」の哲学ともいえます。
こうしたIT技術による利便性の追求に対して、私達は地元の市場で人との接することを楽しみながらの買物するバランスという賢い選択を大切にしたいものです。
(参)日本語 Social Design News
No comments:
Post a Comment