Thursday, December 12, 2013

O2O Business - SHOPIFY


O2O is "OnLine To OffLine" which is becoming popular business model.   SHOPIFY is now raising $100M for their Series C round.


Their service makes anyone easy to start their own online shopping with built-to-order solution.

When we refer to "OffLine", I think there are two business leads; one is virtual and another is real solution.

The former model is that you can still use its service when it is not connected with internet; that is, off line from internet.  The later one is that you lead a customer to a real shop; that is, not online shop but offline shop.

With GPS feature in smartphone, O2O marketing has become one of the new trends.

O2O can be applied not only for shopping but also for sightseeing, edutainment and etc.

O2O (OnLine To OffLine)というマーケティング用語のビジネスが益々主流になりつつあります。SHOPIFYは今回$100M (約100億円)の投資を受けるようです。

彼らのサービスは、誰もが簡単にオンラインショップを始めることができます。
Eコマースも楽天のような大型モールでなく、個人レベルのブテイック店が最小限の投資でできる時代です。

Off Lineにはバーチャルの世界とリアルの世界の2つがあると思います。

前者は、インターネットに通じてなくてもそのままサービスが受けれる。後者は実際のお店に誘導するということでのオフライン。

スマホにあるGPS機能で益々新しいO2Oビジネスの流れが出来てくるでしょう。

O2Oは小売りだけでなく、観光産業はじめいろいろな分野に応用できると思います。


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