Sunday, December 16, 2012

The Year of 2012


At the end of each year, one kanji is picked up to express that year at Kiyomizu Temple in Kyoto in Japan.  This year, they picked up the kanji of 金 (Gold). It is connected with London Olympic as one of the reasons.

I did the same thing for myself today and I picked up 縁 (En) which is the part of my own company name; EnLinx.  Indeed, I could make some good relationship in both private and business network and I really appreciate with En which will further enrich my life next year.

I tried to write 縁 in two ways.

1) Top - Regular way
I have not done calligraphy drawing since the New Year's day of 2012 and it is not good at all.  I should have more time to enjoy this type of life time.
2) Bottom - Not Kanji but more likely art drawing.
As I refer in my company web site, I try to be the 3rd dot to connect two different dots to make its relationship stronger which ends up the left part drawing triangle shapes.  Then, the pronunciation of En is same as Circle.  When we enjoy En (karma, relationship and opportunity), it will become round circle in my image and I end up with some circle drawing in the right part. And tried to make it express some joyful going up at the end.
今年の清水寺で選ばれた世相を表す漢字は「金」だったようです。

同様に自分自身今年を振返ってみました。選んだのは、自分の会社の社名(EnLinx Partners)の謂れにもなっている縁(En)にしました。今年は、公私ともに「縁」の有り難さを痛感した一年でした。多くの人々と楽しい出会い、来年からをもっと豊かに過ごせるそんな人々との関係が築けた一年だったと思います。

1)普通に習字してみました。恥ずかしいことに今年の書初めで「龍」を書いて以来ですから一年ぶり。駄目ですねえ。もう少しそうした時間が持てるように心のゆとりを持ちたいと思います。

2)書いていると段々と思うことがあってこうなりました。会社のウエブサイトでも触れていますが、2者の関係をさらに強固な良い関係にするための3番目の点は自分。そう思うと糸偏が△になってきました。そして、縁が良好な関係になると円になることから右側が ◎になって来た次第です。書というより漫画アートでしょうか。右の跳ねはその結果何だか楽しくなるような気がしたので。

落款は2)のほうは、今年ご縁を頂いた刀匠、吉原義人さんから頂いたものです