Tuesday, August 16, 2011

China or US?

A lot of Japanese companies focus on their business development in China as the manufacturing and sales in Chinese market.  It seems to have slown down any new business seeds development from the US without enjoying the current Yen appreciation.

The current manufacturing technologies have been developed and improved last 60 years and if they shift most of them, Japan has nothing left.  In parallel, they should focus on creating new business for future generation and country from the US.

The balance is important.  NTT Docomo is opening NTT Docomo Innovations in Silicon Valley which seems to be a good sign as a challenge.  One of my company mission is Co-Creation.  I want to encourage to create new business between the US and Japan.

多くの日本企業が中国へ・・世界の製造拠点としてだけでなく、将来の中国市場販売への足がかりとしても。一方、米国とのビジネス開拓はスローダウンしているように思えて仕方ありません。この円高も何故活用しないのか?

現在中国にもっていける製造技術の多くは、戦後60年に出来てきたもの。次の世代や国の発展のための種まきはどうなっているのでしょうか?

NTTドコモがシリコンバレーにNTTドコモ・イノベーション社を開設するのは、よい傾向だと思います。私のモットーの一つが「共創」。日米の間でもっと新規ビジネスの創設をしていきたいと考えています。

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