Monday, June 2, 2014

Apple - Beats 買収

Apple is closing $3.2 billion acquisition of Beats Electronics.  And it is surprise that Apple keeps Beats brand, not to change to Apple.

Beats has not only Beats by Dr. Dre but also Beats Music.
iTune store is so popular but its sales is not growing but Spotify has become so popular so as Beats Music.

If it was Microsoft, they would have tried to kill any competitors, not to merge nor not to keep its brand and business.

Why...?  You may find some answer in the following ABC News memo.

アップルが3200億円で買収。その相手とはヘッドフォン会社のビーツ。
しかも、買収後、ブランド名は残したまま。

高級ヘッドフォンで市場参入し、iTuneやSpotifyのような音楽ダウンロードビジネスも持つ。iTuneがあるなら要らない。いや競合なのでは?

往年の Microsoft社だと潰しに来たでしょう。

ここにマーケティング戦略として日本が一番弱いところが見え隠れします。

以前にダイソンの掃除機でも触れましたが、音楽向けヘッドフォンなんて安くて利益のないビジネスというのが、技術力を持つ日本企業の一般的な物の見方でしょう。しかし、結果は?

考えさせるビジネスの動きだと思います。

No comments: