Wednesday, October 8, 2014

The Key of IoT Part 2


Another example is BALMUDA challenge.

BTW, I have been wondering why there are no home appliance in the USA by made in Japan although I can find made in Korea.  The Japanese products are much better because of ecology, quite and etc.  They can produce them in the USA like automobile.  It dos not have to be made in Japan but could be developed by the Japanese companies. Adding net service, it will create a new market.  Here in the USA, air conditions are already connected into internet.

If they think the home appliances are no longer products for the Japanese companies to make since there are no special technologies required, it is wrong.

You know ex-Sanyo products are now sold very well in Asia with the marketing efforts after Haier acquired.

Needless to say, Dyson products prove it as well.







もう一つ、バルミューダの挑戦も良い例です。

ところで韓国製品が出回っているのに、何故日本の白物家電がアメリカでないのかずっと不思議に思っています。エコで静かな製品仕様は、日本が遥かに上です。設計開発は日本であって自動車のように現地生産すれば十分いけるはず。これにネットサービスを付加していける新しい市場があります。すでにエアコンなどもネット対応にアメリカではなっています。

白物家電は、技術は別になく技術立国の日本が扱う製品でないと考えていたらそれは大きな間違いでしょう。マーケティング力のなさが三洋電機の白物家電がアジア市場でハイアールに売却された後に大きく復活していることでも分かります。何よりもイギリスのダイソンの掃除機のヒットからも十分に証明されています。

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